Διατροφή εγκύου

Διατροφή εγκύου

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το μωρό τρώει ... ό,τι και η μαμά!

Γι' αυτό, για να δώσετε στο μικρούλι σας ένα γερό ξεκίνημα από την... κοιλιά, καλό θα ήταν να εμπλουτίσετε το διαιτολόγιό σας με τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και μέταλλα, αποφεύγοντας όλα εκείνα που μπορεί να βλάψουν το μικρό πλασματάκι που μεγαλώνει μέσα σας. Ένα φρούτο, για παράδειγμα, είναι υγιεινό, έχει λιγότερες θερμίδες και θα σας δώσει περισσότερες βιταμίνες απ’ ότι ένα κρουασάν ή ένα παγωτό!

Αυτό δε σημαίνει ότι θα στερηθούμε αυτές τις μικρές γευστικές απολαύσεις για αυτούς τους 9 μαγικούς μήνες! Ούτως ή άλλως δεν είναι κατάλληλη εποχή για αυστηρή δίαιτα. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο όμως, θα σας βοηθήσει να μην πάρετε περιττό βάρος αλλά και να δώσετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στο μωράκι σας.

Μην ξεχνάτε ότι η ποιότητα παίζει σημαντικότερο ρόλο από την ποσότητα της τροφής που περιλαμβάνει το διαιτολόγιό σας.

Αν η διατροφή σας πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ελλιπής, όσα αποθηκευμένα θρεπτικά συστατικά υπάρχουν στον οργανισμό σας, χρησιμοποιούνται για τη διατροφή του μωρού σας και οι ελλείψεις εμφανίζονται σε εσάς!

Επίσης, αρκετές έγκυες αντιμετωπίζουν μικρό ή και... μεγάλο πρόβλημα δυσκοιλιότητας που σε συνδυασμό με το επιπλέον βάρος χαλάει μερικές φορές την καλή σας διάθεση. Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως φρούτα και λαχανικά και πιείτε αρκετό νερό και χυμούς όπου θα βοηθήσουν σίγουρα να λυθεί αυτό το μικρό πρόβλημα. Μια καλή ιδέα είναι να εντάξετε 2 ακτινίδια ή 2-3 δαμάσκηνα στο καθημερινό σας διαιτολόγιο. Επίσης το περπάτημα είναι μια ευχάριστη λύση, καθώς βοηθά στην καλή λειτουργία της κυκλοφορίας του αίματος χωρίς να κουράζει ιδιαίτερα.

 

Ομάδες τροφών

diatrofhegkyou1

Γαλακτοκομικά: Προσπαθήστε να καταναλώσετε τουλάχιστον 4-5 είδη την ημέρα από αυτή την ομάδα τροφών (2 ποτήρια γάλα, 1 γιαούρτι, 1 ρυζόγαλο, τυρί φέτα κτλ.). Αν θέλετε να προσέξετε το βάρος σας διαλέξτε γαλακτοκομικά με λίγα λιπαρά.

Φρούτα και λαχανικά: Τρώτε τουλάχιστον 3 με 4 φρούτα ή χυμούς ανά ημέρα. Ένα πορτοκάλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C ενώ 2 ακτινίδια θα σας βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Προσπαθήστε να τρώτε τα φρούτα με τη φλούδα (π.χ. μήλο, αχλάδι), γιατί εκεί βρίσκεται ένα μεγάλο μέρος βιταμινών και φυτικών ινών.

Προσπαθήστε καθημερινά να τρώτε πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι, λάχανο κτλ.) κατά προτίμηση κομμένα ωμά σε σαλάτα ή μαγειρεμένα στον ατμό για να αποφύγετε την απώλεια βιταμινών.

Κρέας, πουλερικά, ψάρια, αυγά & όσπρια: Εντάξτε στο καθημερινό σας διαιτολόγιο 2 μερίδες από αυτή την ομάδα τροφών. Προτιμήστε το άπαχο κρέας και αφαιρέστε το ορατό λίπος και την πέτσα από το κοτόπουλο. Τα αυγά καλό θα είναι να μην ξεπερνούν τα 3 την εβδομάδα.

Ψωμί και δημητριακά: Μπορείτε να καταναλώνετε 1 με 2 είδη σε κάθε γεύμα σας, από αυτή την ομάδα τροφών. Π.χ. 5 με 6 κουταλιές της σούπας δημητριακά με το γάλα σας το πρωϊ και 1-2 φέτες ψωμί με το φαγητό σας καλύπτουν την ανάγκη του οργανισμού σας, χωρίς να σας προσθέσουν παραπανίσια κιλά. Δημητριακά, πλούσια σε φυτικές ίνες, μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν στη δυσκοιλιότητα.

Λάδι και λίπη: Προτιμήστε ωμό ελαιόλαδο στη σαλάτα σας (1-2 κουταλιές της σούπας είναι αρκετό) που αναμφισβήτητα είναι ό,τι πιο υγιεινό!

Στο λάδι, όταν τηγανίζεται, καταστρέφονται αρκετές από τις βιταμίνες του και μπορεί να γίνει περισσότερο βλαβερό παρά ωφέλιμο για την υγεία σας.

 

Τροφές που μπορεί να είναι βλαβερές

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που μπορεί να βλάψουν εσάς και το αγέννητο μωράκι σας λόγω του ότι μπορεί να περιέχουν βακτήρια ή τοξίνες.

Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τα μη-παστεριωμένα τυριά και γάλατα, σάλτσες (π.χ. μαγιονέζα κτλ.) φτιαγμένες με ωμά αυγά, ωμά οστρακοειδή καθώς και τροφές (π.χ. κοτόπουλο, μπριζόλες, αυγά κτλ.) που δεν είναι καλά ψημένες και έχουν αίμα.

  • Προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση σε καφεΐνη (συμπεριλαμβανομένων και των αναψυκτικών τύπου κόλα), και αλκοόλ στο ελάχιστο δυνατόν
  • Πλένετε με άφθονο νερό τα φρούτα και τα λαχανικά που θα καταναλώσετε
  • Προσέχετε την ημερομηνία λήξεως των προϊόντων
  • Ψήνετε καλά τα κρεατικά που καταναλώνετε, ώστε να μην έχουν αίμα
  • Μην παίρνετε φάρμακα χωρίς την έγκριση του γιατρού σας

Αν υπάρχει ιστορικό αλλεργίας στην οικογένεια, αποφύγετε τους ξηρούς καρπούς, για να μειώσετε τον κίνδυνο να αναπτύξει το μωρό σας κάποια αλλεργία. Αν δεν είστε σίγουρες για το πόσο ένα τρόφιμο είναι ασφαλές, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας ο οποίος θα σας συμβουλέψει κατάλληλα.

 

Τέλος, μία μικρή συμβουλή που πιστεύουμε ότι και από μόνες σας σίγουρα την εφαρμόζετε!

diatrofhegkyou2Αποφεύγετε το κάπνισμα και την έκθεσή σας σε περιβάλλον καπνιζόντων, όσον καιρό έχετε την ευθύνη της ζωούλας που μεγαλώνει μέσα σας (προστατέψτε το όμως και.. εκτός κοιλιάς)! Είναι κρίμα να του στερήσετε το δικαίωμα επιλογής μιας υγιούς και φυσιολογικής ανάπτυξης! Μην ξεχνάτε ότι ένα μεγάλο μέρος γεννήσεων σε λιποβαρή μωρά ή μωρά με αναπνευστικά προβλήματα οφείλεται στην «κακή» αυτή συνήθεια της μαμάς ή και του άμεσου περιβάλλοντός της. Αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε αυτούς τους 9 μήνες να δώσετε το καλύτερο στο μωράκι που θα φέρετε στον κόσμο. Απαιτήστε λοιπόν από τους ανθρώπους που κρατούν τσιγάρο κοντά σας, να σας σεβαστούν! Προέχει τώρα η υγεία του μωρού σας αλλά και η δική σας και όχι η απολαυστική συνήθεια των ανθρώπων που σας περιβάλλουν.

Συμπληρώματα Διατροφής

Εκτός από τα συμπληρώματα ασβεστίου, σιδήρου και φολικού οξέος που θα σας δώσει ο γιατρός σας, μπορείτε και μόνη σας, μέσω των τροφών που καταναλώνετε, να βοηθήσετε στη λήψη των θρεπτικών αυτών συστατικών.

Καλή πηγή φολικού οξέος είναι τα πράσινα λαχανικά, τα φρούτα και το συκώτι.

Στα γαλακτοκομικά προϊόντα θα βρείτε όσο ασβέστιο χρειάζεστε και εσείς και το μωράκι για γερά οστά και δόντια.

Η βιταμίνη D διευκολύνει την απορρόφηση του ασβεστίου.

Το μαγνήσιο βοηθά επίσης στην απόκτηση γερών οστών και δοντιών. Έτσι καλό θα ήταν την επόμενη φορά να ...σερβιριστείτε μια γενναία μερίδα σπανάκι ή να κόψετε μια μπανάνα μέσα στο γιαούρτι σας.

Ο σίδηρος είναι σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την εγκυμοσύνη. Η μέλλουσα μαμά παίρνει μικρή ποσότητα σιδήρου από τις τροφές η οποία αποθηκεύεται στο ήπαρ της. Το έμβρυο αντλεί από αυτά τα αποθέματα για να δημιουργήσει τα δικά του. Τα αποθέματα αυτά επαρκούν για το μωρό ως την ηλικία των τεσσάρων με έξι μηνών μετά τη γέννησή του. Φροντίστε λοιπόν να υπάρχουν καθημερινά στο διαιτολόγιό σας τροφές πλούσιες σε σίδηρο όπως είναι το κόκκινο κρέας, το συκώτι, ωμό σπανάκι, φακές κτλ.

Αποδοχή cookies

H Numil Hellas ΑΕ, θέλει να σας προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπο. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιεί cookies αλλά και άλλες τεχνολογίες για να κατανοήσει τα ενδιαφέροντά σας, να προσαρμόσει τον ιστότοπο της στις ανάγκες σας και να διαχειριστεί τις διαφημίσεις της. Πατώντας «Αποδοχή» δίνεται τη συγκατάθεση σας για τη χρήση αυτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο εγχώριο δίκαιο και την πολιτική μας για τα cookies. Για να δείτε ολόκληρη τη λίστα των cookies και να μας μας απαντήσετε αν μπορούν να χρησιμοποιούν τη συσκευή σας, παρακαλούμε χρησιμοποιήστε το «Εργαλείο Συγκατάθεσης». Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την χρήση των cookies και παρόμοιων τεχνολογιών επισκεφθείτε τη σελίδα Πολιτική των cookies.

Αυτός ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί Cookies

Σε αυτόν τον ιστοχώρο χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να βελτιώσουμε την εμπειρία των χρηστών.
Διαλέξτε ποια cookies θέλετε να έχετε ενεργοποιημένα κατά την πλοήγησή σας.

Εργαλείο Aποδοχής Cookies
  •  Cookies Απόδοσης
    Σε αυτά τα cookies καταγράφονται ο τρόπος πλοήγησης στον ιστοχώρο μας, οι σελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης καθώς και cookies που βοηθούν στην εξαγωγή σημαντικών στατιστικών με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.
  •  Cookies Στόχευσης/Διαφήμισης
    Χρησιμοποιούνται με σκοπό την παροχή περιεχομένου που αρμόζει βάσει των ενδιαφέροντων του χρήστη και την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης. Η όποια διαφήμιση θα προβάλλεται από τρίτους εντός και εκτός του ιστότοπού μας