Πρωτεΐνη με μέτρο

Πρωτεΐνη με μέτρο

proteini-me-metro

Τι είναι η πρωτεΐνη;

Η λέξη πρωτεΐνη προέρχεται από την ελληνική λέξη «πρώτος», που σημαίνει το πρώτο στοιχείο. Μαζί με τα λίπη και τους υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη είναι απο τα βασικά θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα τρόφιμα που δίνετε καθημερινά στο παιδί σας. Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητο στοιχείο για την ανάπτυξη του σώματος και την καλή λειτουργία των κυττάρων.
Βρίσκεται σε όλα τα τρόφιμα της ομάδας του κρέατος, στα γαλακτοκομικά, ενώ σε πολύ μικρές ποσότητες υπάρχουν στα δημητριακά και τα λαχανικά. Πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας θεωρείται αυτή που βρίσκεται στο κρέας ή σε προϊόντα ζωϊκής προέλευσης, όπως τα γαλακτοκομικά και τα αβγά. Χαμηλής βιολογικής αξίας θεωρείται αυτή που βρίσκεται στα όσπρια και τα λαχανικά.

 

Γιατί είναι σημαντικό να ελέγχουμε την πρόσληψη πρωτεΐνης;

proteini-me-metro-2

Η πρωτεΐνη είναι αναγκαία για την σωστή ανάπτυξη των παιδιών, αλλά οι πρωτεϊνούχες τροφές δεν πρέπει να δίνονται χωρίς μέτρο. Η αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης κατά τη βρεφική και νηπιακή ηλικία όχι μόνο επιβαρύνει τον μεταβολισμό και τη λειτουργία των νεφρών, αλλά αυξάνει και τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας κατά την παιδική ηλικία αλλά και αργότερα1,2.

1. Koletzko, B. et. al. Am J. Chin Nutr. 2009;89: 1836-1845. Copyright @2009 The American Society for Nutrition
2. Report of the Scientific Comitee on Food on the Revision of Essential Requirements of Infant Formulae and follow-on Formulae (adopted on 4 April 2003)

Η πρωτεΐνη που περιέχεται στους διάφορους τύπους γάλακτος διαφέρει. Αν συγκρίνουμε την περιεκτικότητα πρωτεΐνης μεταξύ των διαφόρων τύπων γάλακτος, διαπιστώνουμε ότι το μητρικό γάλα, ως το ιδανικότερο, περιέχει 1,0 γρ. ανά 100ml γάλακτος, ενώ το κοινό φρέσκο αγελαδινό περιέχει 3,3 γρ. Το εβαπορέ αποτελεί το είδος γάλακτος με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη(έως 3,7 γρ./ 100ml έτοιμου γάλακτος)!

Με τα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας να αυξάνουν ανησυχητικά από χρόνο σε χρόνο, οι γονείς συχνά αναρωτιούνται για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διατρέφονται τα παιδιά τους. Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές για να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση της πρωτεΐνης που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας στην παιδική ηλικία.

Αποδοχή cookies

H Numil Hellas ΑΕ, θέλει να σας προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπο. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιεί cookies αλλά και άλλες τεχνολογίες για να κατανοήσει τα ενδιαφέροντά σας, να προσαρμόσει τον ιστότοπο της στις ανάγκες σας και να διαχειριστεί τις διαφημίσεις της. Πατώντας «Αποδοχή» δίνεται τη συγκατάθεση σας για τη χρήση αυτή σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο εγχώριο δίκαιο και την πολιτική μας για τα cookies. Για να δείτε ολόκληρη τη λίστα των cookies και να μας μας απαντήσετε αν μπορούν να χρησιμοποιούν τη συσκευή σας, παρακαλούμε χρησιμοποιήστε το «Εργαλείο Συγκατάθεσης». Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την χρήση των cookies και παρόμοιων τεχνολογιών επισκεφθείτε τη σελίδα Πολιτική των cookies.

Αυτός ο ιστοχώρος χρησιμοποιεί Cookies

Σε αυτόν τον ιστοχώρο χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να βελτιώσουμε την εμπειρία των χρηστών.
Διαλέξτε ποια cookies θέλετε να έχετε ενεργοποιημένα κατά την πλοήγησή σας.

Εργαλείο Aποδοχής Cookies
  •  Cookies Απόδοσης
    Σε αυτά τα cookies καταγράφονται ο τρόπος πλοήγησης στον ιστοχώρο μας, οι σελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης καθώς και cookies που βοηθούν στην εξαγωγή σημαντικών στατιστικών με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη.
  •  Cookies Στόχευσης/Διαφήμισης
    Χρησιμοποιούνται με σκοπό την παροχή περιεχομένου που αρμόζει βάσει των ενδιαφέροντων του χρήστη και την αποστολή στοχευμένης διαφήμισης. Η όποια διαφήμιση θα προβάλλεται από τρίτους εντός και εκτός του ιστότοπού μας